W czasach niepewności gospodarczej ludzie mogą być nieufni i zniechęceni do podejmowania skoków i rozpoczynania nowych firm, co ilustruje fakt, że spadek liczby kreacji firm nastąpił po wszystkich recesjach ubiegłego stulecia z wyjątkiem dwóch. Jednak pandemia Covid-19 spowodowała wzrost liczby nowych firm, rosnąc o 13% w 2020 r. do rekordowego poziomu 772 002, według

Centrum Przedsiębiorców.

Chociaż pandemia niewątpliwie znacznie utrudniła wielu początkującym przedsiębiorcom i małym firmom rozpoczęcie pracy i przetrwanie, liczba przedsiębiorców chętnych i odważnych na tyle, aby wykonać ten skok, gwałtownie wzrosła.
Teraz jest dobry czas, aby zastanowić się nad sztuką przedsiębiorczości i tym, jak wyjątkowe warunki ostatnich kilku lat pomogły pielęgnować ducha przedsiębiorczości ludzi i  rozkwitać nowe firmy.

3 sposoby, w jakie przedsiębiorczość skorzystała na pandemii.

1. Przedsiębiorstwa o rzeczywistym celu.

Trudne i nieprzewidywalne warunki stworzone przez pandemię spowodowały zmiany w zachowaniu w całej populacji i spowodowały problemy, które wymagały rozwiązań. W ten sposób pandemia przyniosła korzyści w postaci możliwości wypełnienia luk na rynku.
Początkujący przedsiębiorcy byli w stanie wykorzystać te możliwości, budując firmy o prawdziwym celu i oferując rozwiązania w postaci produktów i usług spełniających potrzeby czasu. Na przykład wielu przedsiębiorców po raz pierwszy realizowało nowe przedsięwzięcia w handlu detalicznym online, przy czym te rejestracje firm stanowiły 20% nadmiernych rejestracji odnotowanych w tym czasie.
Wielu przedsiębiorców widziało możliwości w zmieniających się zainteresowaniach konsumentów, takich jak Mallika Basu z SIZL,  która była w stanie wypełnić lukę na rynku „wysokiej jakości przypraw, które są pakowane praktycznie dla domowych kucharzy. Zauważyła, że domowi kucharze zmagają się ze składnikami receptur i inspiracją na posiłki”, szczególnie podczas lockdownu i była w stanie zaspokoić tę potrzebę.

2. Odkrywanie pasji na nowo.

Ponieważ wiele osób nie pracowało w pracy lub w domu i  ogólnie spędzało więcej czasu z najbliższą rodziną, pandemia dała czas na refleksję i dała ludziom przestrzeń potrzebną do przewartościowania tego, co było dla nich ważne. Dało to początek wielu projektom z pasją – firmom, które w przeciwnym razie mogłyby nigdy nie otrzymać czasu, którego potrzebowały lub na które zasługiwały.
Czerpanie inspiracji z rzeczy, które sprawiają, że jesteś szczęśliwy, nie tylko prowadzi do większej satysfakcji z pracy, ale wykazano również, że przynosi korzyści finansowe, a bardziej pasjonujące i entuzjastyczne oferty od przedsiębiorców skutkują 26% wzrostem zainteresowania inwestorów.
Po zamknięciu jego poprzedniej firmy, rzemieślnicza usługa dostarczania makaronu Alessandro Savellego narodziła się z nieco samolubnego romansu z jedzeniem. wspomina swoją inspirację: Tym razem bardzo zależało mi na tym, aby upewnić się, że moja firma będzie produktem, który będzie osobisty i częścią mojej kultury.

3. Zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju.

Widząc z pierwszej ręki wpływ, jaki nagła zmiana ludzkiego zachowania może mieć na środowisko, odbiło się echem wśród wielu przedsiębiorców. W wyniku blokad zanieczyszczenie powietrza spadło w brytyjskich miastach, a aktywność dzikiej przyrody wzrosła, przynosząc nowe uznanie dla naszego naturalnego otoczenia.
Dzięki temu firmy dotknięte pandemią wykazały zwiększone zaangażowanie w zrównoważony rozwój. W porównaniu z przedpandemicznymi start-upami,  które rozpoczęły działalność w czasie pandemii, są o 20 proc. bardziej skłonne do włączenia zrównoważonego rozwoju do swoich podstawowych wartości, wynika z najnowszego raportu.
Przedsiębiorcy wnoszą istotny wkład w zakresie świadomości ekologicznej i zmian w różnych branżach, podając przykłady nowych, zrównoważonych firm, w tym wszystkiego, od odzieży sportowej po zrównoważone meble.Pandemia skłoniła ludzi między innymi do refleksji nad swoimi domami i wnętrzami. W ramach tego trendu ludzie zaczęli rozważać jakość produktów, które kupują i skąd pochodzą, co spowodowało bardziej etycznie świadome wydatki i ludzi kupujących na długowieczność, a nie krótkoterminowo.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *