Konieczne jest, aby wiedzieć, jak wybrać typ osoby, którą zamierzasz zatrudnić do swojej strategii marketingowej. Aby to zrobić, bierze się pod uwagę kilka czynników, które pomagają określić, czy wybieramy odpowiedniego kandydata.

Wiarygodność.

Wiarygodność tej osoby jest kluczowa. Na przykład wiesz, że Twój ulubiony fryzjer zna się na pielęgnacji włosów, że jeśli poleca jakiś produkt to dlatego, że go wypróbował i polubił, czyli ufasz jego opinii w tych sprawach. Jednym z pierwszych kluczy do tego, aby influencer miał wspólny język z Twoimi klientami.

Reputacja.

Musimy zatrudnić osobę, której reputacja i tematyka jest istotna w obrębie naszej niszy biznesowej lub niszy ściśle z nami związanej. Robi się to dlatego, że w ten sposób followersi influencera z większym prawdopodobieństwem będą należeć do naszej grupy docelowej, a co za tym idzie, zwiększa się możliwość konwersji.

Dobry współczynnik interakcji.

Współczynnik interakcji jest miarą, która określa ilościowo reakcję, jaką mają followersi na posty użytkownika. Interakcje mogą mieć charakter komentarzy, udostępnień czy polubień. Jest to jeden z głównych czynników, ponieważ dzięki niemu możemy poznać „zaangażowanie”, jakie influencer generuje ze swoimi odbiorcami, a co za tym idzie – ewentualne interakcje, jakie może wywołać stworzona przez nas promocja.

Aby dowiedzieć się o współczynniku interakcji, jedną z najlepszych możliwych metod jest szukanie najnowszych postów w ich sieciach społecznościowych i analizowanie liczby komentarzy, które otrzymuje każdy post, minimum, które powinieneś wziąć pod uwagę to ostatnie 10 lub 15 postów. Możesz przeanalizować liczbę odpowiedzi z liczbą użytkowników, którzy je śledzą i uśrednić je na podstawie liczby postów, które wziąłeś za przykład (istnieje wiele narzędzi do wykonania tego zadania).

Znacząca liczba followersów.

Oczywiście, jeśli bierzemy pod uwagę widoczność, liczba followersów jest istotnym czynnikiem, jednak powodem, dla którego umieściłem go tutaj, jest właśnie to, że nie jest on tak ważny jak wskaźnik interakcji. Powodem tego jest fakt, że konto z ponad 100 000 followersów jest bezużyteczne, jeśli nie uda mu się uzyskać więcej niż 300 lub 400 komentarzy i interakcji średnio na swoich postach. Tak niski wskaźnik interakcji wskazuje, że zdecydowana większość followersów tego konta tak naprawdę nie ma dobrego zaangażowania w swoich odbiorców i nie udaje im się do nich dotrzeć.

Chociaż nie dostaniesz złej reklamy, skończysz płacąc więcej niż naprawdę powinieneś za „zasięg” lub „wysoką oglądalność”, którą dany influencer rzekomo oferuje. Należy szukać konta z dużą społecznością (relatywnie), ale ze współczynnikiem interakcji na poziomie co najmniej 1,5% – 2% i to wtedy, gdy mówimy o osobach ze społecznością przekraczającą 100 000 użytkowników.

Unikaj osób, które ciągle coś promują.

Nie jest złe, że dana osoba stara się czerpać korzyści finansowe z podjętego wysiłku, jednak nie sprawia zbyt dobrego wrażenia fakt, że na każde 10 postów, które napisze, co najmniej 5 jest promocją. A to wpływa nie tylko na samych influencerów, ale także na marki, które promują, bo na dłuższą metę followersi zaczną myśleć, że produkty czy marki, które promuje konto, nie są jakościowe, ale że są byle jakie.

Szukaj ludzi, którzy są naprawdę oddani swoim zwolennikom, i którzy dbają o nich na tyle, by nie promować byle jakiego produktu w imię generowania przychodów. Jest to łatwe do zauważenia, wystarczy zalogować się na ich konto i sprawdzić ich posty. Jeśli widzisz więcej niż 3 posty promujące na 10, to naprawdę nie jest to zbyt bezpieczne. Oczywiście możliwe są wyjątki, ale zawsze należy rozważyć za i przeciw zatrudnieniu tej osoby.

Podsumowanie.

Posiadanie influencera jako kolejnego narzędzia marketingowego w ramach Twojej strategii może przynieść Ci ogromne korzyści. Jednak, jak w niemal wszystkich działaniach, które prowadzisz dla swojej firmy, bądź ostrożny i wybierz najbardziej odpowiedniego influencera, który przede wszystkim przedkłada nad wszystkie inne czynniki fakt dzielenia się przydatnymi i jakościowymi treściami. Tylko w ten sposób można wykorzystać swoją strategię cyfrową.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *