Informacje o nowych artykułach prosto na Twój e-mail

    Plan marketingowy na 2021 w 4 punktach

    Plan marketingowy na 2021 rok w 4 krokach

    Dobrze jest już myśleć nad planem marketingowym na 2021 rok. Nigdy nie wiadomo, jak jeszcze rynek się zmieni. Wszystko wskazuje na to, że coraz większa uwaga będzie skupiana na internecie. Są dwa wyjścia: dopasować się do rynku i budować w nim swój udział, a drugi pozostawiam w domyśle.

    Strategia marketingowa na 2021

    Podzielimy to sobie na cztery główne moduły.

    1.      Treści

    1.1    Kluczowe pytania

    2.      SEO

    2.1.   Tytuły

    2.2.   Słowa kluczowe

    3.      Konwersja

    3.1.   Mailing w praktyce

    3.2.   Facebook Ads

    4.      Wartość dodana

    4.1.   Podsumowanie

     

    Moduły będą miały charakter ogólny, warto na pewno zdywersyfikować poszczególne elementy pod swoją branżę. Całość pozwoli Ci być gotowym na nadchodzące miesiące.

     

    1. Tworzenie strategii marketingowej

    Liczą się treści, jakimi wzbogacasz swoją witrynę internetową. Musisz stać się bardziej widoczny w internecie. Nawet jeśli obecnie na swojej stronie firmowej prowadzisz bloga, czy rzeczywiście jesteś w stanie sprawdzić, czy wnosi on wartość do Twojego biznesu?

     

    Aby nauczyć się zachować naszych potencjalnych klientów w Google, podejdźmy do tego od strony psychologicznej.

     

    1.1. Twórz dobrej jakości treści. Wykorzystaj te pytania.

    • Kto jest adresatem Twojego przesłania?

    Trzeba zdefiniować swój target, czyli ludzi, do których się zwracamy. Stwórz idealną sylwetkę swojego czytelnika i to właśnie dla niego pisz treści.

     

    • Co chcesz napisać?

    Warto mieć w głowie jasny i precyzyjny przekaz, z którym chcesz się podzielić. Usystematyzuj informację i wybierz te, który w łatwy sposób przeprowadzą Twojego czytelnika z punktu A do punktu B.

    Weź pod uwagę, że na bloga często ludzie trafiają ze swoich zapytań w internecie, jeżeli trafiają na Twoją stronę, weź pod uwagę, że oczekują konkretów.

     

    • Po co tworzysz ten wpis? Co nim chcesz osiągnąć?

    Jeśli odpowiesz sobie na te pytania, będziesz mógł na poważnie zaintrygować swojego czytelnika, wysyłając mu zbiór argumentów, które mają przyciągnąć jego uwagę.

    Z innych zaleceń, powinieneś zadbać także o pisanie zgodne z wytycznymi SEO. Poniżej kilka wskazówek, po których wdrożeniu będziesz miał szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych.

     

     

    2. – Jak być wyżej w Google?

    Roboty nieprzerwanie analizują wszystkie strony internetowe, nadając im pewnego rodzaju ocenę. To coś w stylu jury, które po zakończonym występie wskazuje – co zrobiłeś dobrze, a co jest do poprawy. W tym artykule nie będziemy się skupiać na optymalizacji całej strony, a tylko na poszczególnych artykułach.

    Czyli co w nich zrobić, aby pomagały nam one w pozycjonowaniu strony.

     

    Krok 1 – Dobry tytuł

    Prosty, zwięzły, zachęcający do kliknięcia.

    Przykłady:

    Jak w 5 krokach pozbyć się cellulitu?

    Poznaj najlepsze sposoby na tanie wakacje

    5 mitów o budowlance, w które zawsze wierzyłeś

    Co zrobić, aby nauczyć się języka? 3 sposoby

    4 najgorsze wyceny, jakie możesz usłyszeć od mechanika

    To musisz wiedzieć, gdy budujesz lokalny biznes

    Przewodnik branży nieruchomości dla początkujących

    Mieszkanie na kredyt czy wynajem? Opinie eksperta

    7 pytań, które musisz zadać firmie marketingowej

     

    Jest tego naprawdę cała masa. Jedną zależność, jaką można zauważyć w skutecznych tytułach jest fakt, że są one bardzo konkretne. Często jest to określone liczbowo, np. 10 porad, 3 sposoby, itp. Ktoś po drugiej stronie, wpisujący w wyszukiwarkę zapytanie chce konkretnej odpowiedzi – którą teraz jesteś mu w stanie dać.

     

    Krok 2 – Słowa kluczowe

    To odnosi się także do punktu pierwszego. Jeżeli coś piszemy, warto wiedzieć, co obecnie jest szukane przez internautów.

    Po co pisać o zaletach telefonie mającym 5 lat, jeżeli nikt już nie szuka recenzji na jego temat?

     

    Do wykorzystania polecam dwa narzędzia:

    Google Trends – po oznaczeniu lokalizacji i słów kluczowych, wykres pokaże nam zainteresowanie względem ilości wyszukiwań.
    Google AdWords – planer słów kluczowych. Logujemy się przez konto Google i wpisujemy frazy kluczowe, na jaki chcemy pisać artykuł. Warto poszukiwać takich fraz, które mają małą konkurencyjność oraz dużą ilość wyszukiwań.

     

    Co do samych fraz kluczowych, muszą one się komponować z całością tekstu.

    Nie możemy po prostu wpisywać sztucznie fraz. Mogą one się odmieniać, przez co nie musimy sztywno pisać poszczególnego słowa kluczowego.

    Te dwa narzędzia mają jedno główne zadanie – pomoc w obraniu drogi do pisania artykułu z wykorzystaniem wybranych słów kluczowych.

     

    Jesteś Tutaj pierwszy raz? Zacznij czytać Tutaj

     

     

    3. Konwersja

    Kluczowy punkt, bo będzie on kwintesencją naszych dotychczasowych prac określonych w punkcie powyżej.

    Potrafisz już zbudować dobrej jakości treści, czas obrać strategię na sposoby konwersji, czyli pozostawienie potencjalnego klienta u siebie.

     

    3.1. Lista mailingowa w praktyce

    Jednym ze sposobów będzie stworzenie listy mailingowej. Pamiętaj, omawiamy teraz schematy planu marketingowego na 2021 rok, w którym internet będzie miał jeszcze większy niż dotychczas udział. Posiadanie listy mailingowej jest czymś świetnym dla każdej firmy. Dlaczego?

    Nie kojarz tego z wysyłaniem spamerskich maili, które lądują w zakładce spam. Jeżeli ktoś wpisze się na Twój newsletter, oznacza to, że wszystkie wiadomości będą trafiać w bardzo intymne miejsce – do głównej poczty Twojego odbiorcy. Dlaczego intymne?

    Coraz więcej ludzi zaczyna traktować swojego maila jako coś poważnego, gdzie trafiają tylko te ważne informacje, w pozostałych przypadkach ludzie klikają – unsubscribe.

     

    Ilość ludzi na Twojej liście mailingowej będzie ważniejsze, niż liczba polubień w mediach społecznościowych. Każdy z nich to potencjalny klient, który musi dojrzewać do procesu zakupu. Po Twojej stronie będzie budowanie relacji poprzez publikacje nowych treści, informacje o nowościach w branży, promocjach itp.

     

    Jest to proces długofalowy, opierający się o relacje, które dzięki newsletterowi możesz budować ze swoim odbiorcą.

     

    Przykład wiadomości na newsletter:

     

     

    Dla zainteresowanych – jeśli chcecie sami zobaczyć, jak newsletter potrafi zaangażować odbiorców, warto się do kilku z nich zapytać i poobserwować.

     

    3.2. Facebook Ads

    Jest to rozbudowane narzędzie promocyjne – niestety płatne, natomiast daje bardzo dobre rezultaty. Dobrze skonfigurowana kampania promocyjna może się idealnie wpisać w Twój plan marketingowy.

     

    Najważniejsze elementy:

     

    1. Tworzymy kampanię wyłącznie pod nasz target, im ściślej określony, tym lepiej,

    2. nie skupiajmy się na bezpośredniej sprzedaży, bo w większości branż proces zakupowy u klienta jest znacznie dłuższy. Twórz kampanie do np. otrzymania bezpłatnych materiałów pomocnych w Twojej branży, gdzie odbiorca po kliknięciu w link zapisze się na newsletter, a w zamian za to otrzyma bezpłatny poradnik,

     

    3. Jeżeli koniecznie chcesz coś sprzedać za pomocą kampanii, np. kurs online – stwórz landing page (stronę produktową/sprzedażową), w której określisz ramy czasowe sprzedaży. Pamiętaj, że ograniczenie dostępności to bardzo mocny chwyt marketingowy, np. Pozostały ostatnie 11 godzin wyprzedaży po cenie 999 zł,

     

    4. oblicz wskaźnik ROI, czyli ilość zainwestowanych środków na reklamę versus potencjalne przychody.

     

    4. Wartość dodana w rzeczach, które robisz

     

    Strategia marketingowa firmy to coś więcej, niż tylko płatne reklamy zachęcające do zakupu produktu. Znajdziesz znacznie bardziej lolajnych klientów, kiedy nie będziesz dostrzegał w nich tylko procentu marży z zakupu, czy szans powodzenia na kolejny zakup.

     

    Prawdziwi gracze na rynku już jakiś czas temu zaczęli stosować różnego rodzaju programy lojalnościowe, zniżki dla stałych klientów, tylko po to, aby ich odbiorcy zaczęli utożsamiać się w pełni z ich marką i wartościami, które dostarcza.

     

    4.1. Podsumowanie

    Pomyśl o tym, jakie wartości Ty możesz dać swoim klientom. Psychologicznie, ludzie w momencie kiedy niespodziewanie coś otrzymują, z założenia są wdzięczni i znacznie lepiej myślą o tej drugiej stronie – gdy zrobiła coś bezinteresowanie.

     

    Dlatego też wskazana forma mailingu jest taką, w której tworzysz wartości dodane w postaci informacji zawartych w artykułach, e-bookach, itp.

     

    Przecież fizycznie nikt Ci nie zapłaci za napisanie kilkunastu artykułów, dlatego też wiele firm rezygnuje z tworzenia wartości dodanej dla rynku, nie mając pełnej świadomości, że może to wrócić ze zdwojoną siłą.

     

      Podobał Ci się ten artykuł?

      Zarejestruj się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach.

      Dodaj komentarz

      Twój adres email nie zostanie opublikowany.