Jesteś nowo otwartą firmą? Zastanawiasz się nad doborem komunikatorów, czyli między innymi właśnie jakie portale społecznościowe warto używać w biznesie? Dowiedz się, z dzisiejszego poradnika czym są i jakie typy portali społecznościowych wyróżniamy i na których warto być aktywny, aby zbudować pozycję na rynku i świadomość na rynku firm.
Social media — Czym są?
Social media to nic innego jak komunikatory, które jednoczą wszystkich ludzi, którzy ich używają. Każdy z tego typu portali jest, inny jeden bardziej działa, dla krótkich informacji, inny do zdjęć a jeszcze inny do wideo i tak można wymieniać bez końca. Social media to portale, które mają na celu zjednoczyć ludzi i dowiadywać się co u nich. Dlatego, jeżeli chcesz, zbudować swoją świadomość marki nie może, Cię tam zabraknąć.
Social media — Dlaczego warto?
Dlaczego warto ich używać? Social media to silna społeczność najczęściej liczona już w milionach fanów. Jest, to miejsce, gdzie łatwo szybko nawiążesz, współpracę, ale i poinformujesz swoich fanów do zakupu nowego produktu.
Social media nie służą tylko do informacji o nowych produktach, usługach, czy jakie firma podejmuje działania, tutaj możesz dać kolejne miejsce do opinii przez klientów, przeznaczyć te miejsca do kontaktu z nimi wyjaśniać ich problemy, ale i przekonywać nowych klientów do kupowania właśnie od Twojej firmy.
To również tutaj dasz radę zdobyć nowych klientów, ale i przekonać ich do siebie. Portale społecznościowe pomogą Ci w płatnej kampanii reklamowej firmy, produktu, ale i poinformowania co dzieje się wewnątrz firmy, aby wzbudzić zaufanie, które później pomoże Ci doprowadzić ich do finalizacji zakupu. Pamiętaj, że właśnie na social media działa między innymi lejek sprzedażowy.
Social media — Jakie portale są warte uwagi?
Jednakże jest parę social media, które warto wziąć pod swoją lupę i na nich zacząć działać. Nie tylko co wyróżnia ich schemat działania, kampanie i inna publiczność, ale i na tych portalach zbudujesz dobre grono zaangażowanych klientów, ale i poddasz się nowym działaniom świadomości firmy, lejka sprzedażowego, ale i wzmocnisz swoją pozycję na rynku i wzbudzisz większe zainteresowanie i ufność. Jakie to social media?
– Facebook.
Aktualnie na Facebooku jest największa ilość osób na całym świecie. Prowadząc swój profil, na którym będziesz dodawać krótkie treści wartościowe, ale i ciekawe zdjęcia wzniesiesz się bardzo wysoko.
– Instagram.
Działa on identycznie jak Facebook, ale tutaj dominują zdjęcia, ciekawe opisy i relacje 24-godzinne warto je wykorzystać do świeżych newsów.
– TikTok.
Działa on identycznie jak tamte dwa portale społecznościowe, ale tutaj musisz publikować krótkie wideo, które zachęci do obejrzenia Twojego sklepu Internetowego, czy Twojej firmy.
– Twitter.
Jeżeli planujesz, wejść w rynek zagraniczny nie może, zabraknąć Twitter jako portalu społecznościowego. Dlaczego? Dlatego, że to tam właśnie najwięcej osób z innych krajów możesz zachęcić do kupowania swoich produktów, usług, które oferuje Twoja firma na zagranicznym rynku.