Przy wdrażaniu tej taktyki bardzo ważne jest poznanie mocnych stron, które sprawiają, że technika ta jest bardzo skuteczna i daje maksymalną widoczność markom.
Szybkość.
Moment, w którym publikujesz swoje treści, jest kluczem do sukcesu. Jeśli ktoś z Twojej konkurencji chwyci newsa przed Tobą, dostanie cały ruch, a strategia straci skuteczność. Dlatego musisz mieć pewność, że jesteś na bieżąco i wiesz, co nowego dzieje się w Twojej branży.
Kreatywność.
Kreatywność jest niezbędna zawsze, gdy tworzysz treści dla swojego biznesu, ale jeszcze bardziej przy newsjackingu. Bo kiedy news idzie wiralowo, to jest wiele mediów, marek i podmiotów, które go rozpowszechnią. Dlatego musisz zaprojektować sposób opowiadania o nowościach w oryginalny sposób i nie zapomnieć o nawiązaniu do swojej marki.
Odpowiedni styl.
Treść musi być napisana w odpowiednim tonie. Może być humorystyczna, dramatyczna, a nawet melancholijna. Celem jest zawsze połączenie się z emocjami użytkowników w odpowiednim tonie, dotarcie do ich serca. Pamiętaj o brandingu swojej marki, aby nadać ton komunikacji i mocy marketingu emocjonalnego, aby się połączyć.
Wiarygodne źródło informacji.
Musisz rozpowszechniać wiadomości w kanałach komunikacyjnych, w których będą one miały największy wpływ. Znalezienie odpowiedniego może oznaczać różnicę między twoją treścią idącą wirusowo lub nie.
Jak opracować dobrą strategię newsjackingu w 3 krokach?
Stale badaj najnowsze wiadomości w swojej branży.
Obserwuj wszystko, co dzieje się wokół ciebie. Musisz być stale na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w Twojej branży, aby uzyskać hulajnogę, nawet zanim to się stanie. Czasem nawet trzeba przewidzieć wydarzenia lub zdarzenia, o których wiadomo, że się pojawią, udokumentować je i być pierwszym, który ogłosi wiadomość.
Szukaj związku między newsem a Twoją marką.
Technika ta polega na tworzeniu treści, które nie tylko opowiadają historię — to zadanie mediów i agencji informacyjnych — ale także odnoszą ją do Twojej marki. Dlatego koniecznie nawiąż do tych wiadomości i wykorzystaj je do uruchomienia przekazu do odbiorców, który ma związek z Twoją marką. Może to być opinia dotycząca tego, co się stało, albo produkt lub usługa, która przyczynia się lub pomaga rozwiązać sytuację, która wygenerowała wydarzenie, wśród wielu innych przykładów.
Rozpowszechnij treść w swoich kanałach komunikacji.
Mogą to być Twoje sieci społecznościowe, Twoja strona internetowa, newsletter itp. Musisz rozpowszechnić stworzone przez siebie treści nie tracąc ani minuty po wystąpieniu danego wydarzenia. Po rozpowszechnieniu treści uruchamiających ten przekaz marki wśród odbiorców, to właśnie Twoi odbiorcy i media są odpowiedzialne za rozprzestrzenianie Twojego przekazu jeszcze bardziej, ze względu na dużą ilość wyszukiwań na dany temat w kolejnych godzinach.
Podsumowanie.
Newsjacking to technika marketingowa polegająca na wykrywaniu najpopularniejszych w danym momencie trendów i publikowaniu ich z wykorzystaniem treści, aby wysłać skuteczny komunikat do swoich odbiorców. Wykorzystanie treści opartych na „breaking news” zwiększa autorytet Twojej marki, a także ruch na Twojej stronie i followersów w mediach społecznościowych.